Wednesday, May 27, 2009

Masa Depan PAS



Tanpa mengira batas sempadan politik, saya dengan ini melancarkan kempen menyelamatkan parti PAS daripada ''DiJAJAH'' dan ''DiLIBERAL'' oleh golongan pro-Anwar atau lebih dikenali puak Erdogan PAS.

Tidak pernah terjadi dalam sejarah parti PAS dimana situasi politiknya menjadi kelam kabut. Namun, semenjak Anwar menyelinap masuk kedalam PAS melalui ''kader-kadernya'', PAS kini diambang perpecahan.

Tidak cukup dengan itu, PAS yang sebelum ini dikenali sebagai parti yang BEBAS RASUAH kini sudah ada ura-ura mengatakan calon2 yang bertanding mengamalkan POLITIK WANG.

Ayuhlah bangsaku, tidak kira dari fahaman politik manapun, marilah kita sama-sama membantu parti PAS daripada menjadi mangsa kerakusan manusia yang bernama Brader Anwar Bin Ibrahim!!!

14 comments:

pak malau said...

Demi Agama.Bukan agenda Politik kotor.Kita membongkar apa saja DAN siapa saja yang bergelar pemimpin.Baik bertaraf Menteri,maupun bertaraf ulama Politik.Jika Agama dan HUKUM di pesendakan dengan politik GILA KUASA.Kerana kita tidak perlu suara,dan kita bukan Pereka Agenda untuk POLITIK PERUT ala TALI BARUT Bangsa yang mengguna Agama.MENiPU BANGSA.Insyaallah Alllah swt bersama kita.Laungan Refomasi bukan BUDAYA kita.

pak malau said...

DI-KEDAH kubu Mereka.Mencetus Segala Cerita.Mereka sudah memimpin kita,kearah kerosakkan agama dan bangsa.Bila Hukum ditolak begitu saja..lidah mula bercabang dua.Itulah segelintir mereka yang diperkuda oleh KUASA.

pak malau said...

Renung dan tenunglah:Kata kata Asy-Syeikh Muhammad Abduh;

"Tegakkanlah negara atau pengajaran Islam didalam diri engkau nescaya engkau dapat menegakkan negara Islam di Negara engkau"

Kata kata Asy-Syeikh Muhammad Abduh ini sudah jelas tidak ujud lagi dalam diri pemimpin PAS dan dalam perjuagan pAS hari ini,khususnya di Negeri kedah dibawah MB ust Azizan Razak dan kuncu kuncunya.

Kerana Pas sendiri melalui Ir Nizar MB,Perak sudah menjelaskan;Tidak ujud dalam mana2 stranskrip atau manifesto PAS yang membuktikan Pas akan melaksanakan Negara Islam.Melalui ucapan Mat sabu bersama kepimpinan PKR di sri Malaysia Sg Petani juga,beliau mengantikan Negara Islam kepada Negara Kebajikan bila mendapat desakkan dan tentangan dari DAP,Bukit Mertajam,begitu juga dengan MB pas kedah sendiri.

Disini jelas mereka mendusta dan membohongi rakyat dan seluruh umat Islam di Malaysia.Pas akan memperjuangkan HUKUM dan negara Islam bila mereka diberi kuasa.Nah hari ini apa yang PAS laung2kan selama ini tidak benar sama sekali,malah bercanggah dengan perjuangan Asal mereka.

Hakikat yang belaku hari ini,rakyat dan politik bangsa bercelaru dan haru biru.Tetapi PAS masih mampu berkokok...yang iramanya cukup sumbang dan buruk.

romsam said...

I have no words to describe all those Umno idiots, investigating the officers and the BN government.

I cried for all Malaysians because I don't see any hope that our nation can give any future to our next generations to come!

vesewe said...

Najib is the son of bitch and he is also scrap of the earth!

He definitely will get the punishment from God!

ruyom said...

When you believe in God, you would value life! These Umno idiots claim to have faith but don't value one's life, where will they end up in after life! God judge!

Unknown said...

PAS telah dimalaysiankan oleh DAP macamana PAS boleh mengislamkan DAP! Fikirlah!

Sisingamangaraja Gorgor said...

Setelah melihat dan memantau apa yang sudah berlaku... Maka buleh disimpulkan, PAS TIDAK LAYAK menjadi parti pengimbang MELAYU ISLAM...~

Kalau nak wujudkan parti pengimbang... Tubuhkan Parti baru...~

Sisingamangaraja Gorgor said...

Neway, admin da takdek cerita terbaru ke?...~

Anonymous said...

Ong Tee Keat's Train of bullshit

Why has the Transport Minister, ala Mr. Anti-Corruption purchased 4 sets of DMUs for RM30m? Three times more than it should!!

Read about it at http://mcasentinel.blogspot.com

Anonymous said...

Pelan MCA Yang Membahayakan Posisi Barisan Nasional

Retakkan di dalam parti MCA pada masa ini sememangnya membahayakan masa depan Barisan Nasional. Apa yang malangnya adalah ini merupakan masa yang terbaik bagi Barisan Nasional untuk menolak Pakatan Rakyat ketepi dan menguatkan posisinya.

Pakatan Rakyat kini dilanda pelbagai masalah dalaman.

Dapat dilihat bahawa PAS sekarang terpaksa bertungkus lumus menangani isu menantu Nik Aziz yang dikatakan terlibat dalam skandal rasuah di Kelantan. Ketua PAS di Selangor iaitu Datuk Hasan Ali pula sekarang nampaknya berusaha sedaya upaya untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor melalui pertikaiannya dengan polisi-polisi DAP.

Di sebelah PKR pula, bisikan di kalangan orang ramai adalah mengapa Saudara Anwar Ibrahim telah nampaknya mengundur diri daripada menjadi muka depan PKR. Beliau dikritis kerana kerap berada di luar negara dan tidak memberi perhatian kepada masalah dalam negara.

Tambahan pula, beliau telah menghantar Tian Chua sebagai gantinya untuk ke Sarawak bagi menangani masalah besar PKR di Sarawak. Tian Chua pula di dalam bahaya kehilangan kerusi Parlimennya apabila didapati bersalah menggigit ahli polis.

Barisan Nasional pada masa ini sepatutnya mengambil kesempatan untuk mencuri langkah daripada Pakatan Rakyat tetapi malangnya masalah MCA menghalang perkara ini daripada berlaku. Apabila rakyat membaca suratkhabar, mereka dapat melihat bahawa kedua-dua Barisan Nasional dan juga Pakatan Rakyat mempunyai masalah besar dan pertelingkahan dalaman.

Sudah sekian lama masalah dalaman MCA timbul tetapi masih lagi tiada penyelesaian. Pelan Damai Besar Ong Tee Keat adalah pelan yang kosong selagi pelan tersebut tidak disokong oleh Pemuda MCA dan Wanita MCA.

Pelan ini dilihat oleh rakyat sebagai satu perjanjian buruk di antara Chua Soi Lek dan Ong Tee Keat yang mengetepikan pandangan majoriti ahli MCA yang jelasnya telahpun menolak pimpinan Ong Tee Keat pada mesyuarat yang lepas.

Apa yang menjadikan perkara ini lebih teruk adalah fakta bahawa Ong Tee Keat sekarang lebih sibuk dengan masalah dalaman MCA daripada memfokuskan dirinya kepada tanggungjawabnya sebagai Menteri Pengangkutan.

Mengapakah Ong Tee Keat tidak mahu mengadakan undian baru bagi pemimpin MCA? Inilah jalan yang paling muda serta demokratik bagi menyelesaikan kesemua masalah parti tersebut. Letakkanlah masa depan parti ke dalam tangan ahli-ahli. Inilah cara yang paling bagus.

Selagi MCA bergaduh, Barisan Nasional tidak boleh melawan Pakatan Rakyat secara efektif.

Anonymous said...

If there was an award for “Sell-Out Journalist of the Year” it would go hands down to The Sun’s Ng Kee Seng.
Ng Kee Seng is now the new Executive Editor of The Star after his recent blatantly once-sided articles and news stories in favour of Ong Tee Keat and in complete ignorance of all other points of view.
Leslie Lau of the MalaysianInsider was spot on when he referred to Ng as an "undistinguished veteran journalist".

Unknown said...

Kami ingin berkembang: Blog tuan/puan ini telah kami link di website kami, harap tuan/puan dapat membantu kami dengan meletakan link kami pula di blog

tuan/puan....Terima kasih

http://mybloghub.my/

Anonymous said...

KALAU PEMBANGKANG KOT MANA TETAP PEMBANGKANG

APA JAMINAN MALAYSIA LEBIH BAIK TANPA BN?

LIHAT SAHAJA PADA PKR PAS DAP , APAKAH MEREKA LEBIH BAIK????

SEBURUK BURUK BN , BANYAK ANAK MELAYU YANG DAH BERJAYA SEHINGGA MAHU MENUMBANGKAN KERAJAAN

SO, BIARLAH PAS TENGGELAM DENGAN B.A.B.I KERANA ITU ADALAH PILIHAN MEREKA .. MUNGKIN ALLAH SEDANG MEMBERI PETUNJUK !! WALLAHWALAM BISAWAB ,, SUSAH AKU NAK JAWAB